PROCEDURA DE FORMARE DIN CADRUL PROIECTULUI SCOALA DE COMPETENTE DIGITALE TECH NATION

One of the world’s most the dynamics capitals

PROCEDURA DE FORMARE DIN CADRUL PROIECTULUI SCOALA DE COMPETENTE DIGITALE TECH NATION

POCU/860/3/12/142493

Având în vedere urmăroarele prevederi:

  • Strategia Nationala de Cercetare, Dezvoltare si Inovare 2014 – 2020
  • Strategia Nationala privind Agenda Digitala pentru România 2020
  • Strategia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca 2014-2020
  • Strategia Nationala pentru Promovarea Îmbatrânirii Active si Protectia Persoanelor Vârstnice pentru perioada 2015-2020
  • Strategia Nationala privind Învatarea pe tot Parcursul Vietii
  • Strategia Nationala de Competitivitate 2014-2020
  • Acord de Parteneriat 2014-2020
  • Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3, Obiectivul specific 3.12
  • Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020 cu modificările și completările ulterioare
  • Ghidul solicitantului – condiții specifice pentru apelul 860

se realizează procedura de desfășurare a activității de formare pentru cursuri de dezvoltare a competentelor digitale de baza, avansate si cursuri dedicate specialistilor din domeniul IT.

Prevederi de aplicare

1. Prezenta  procedură se aplică în cadrul proiectului Școala de competențe digitale Tech Nation, ID 142493, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman, pentru CNIPMMR ca lider de proiect și Educatie InformaIa SA (EI SA), prin demersul intitulat Școala informala de IT (marca înregistrata), ca si partener in cadrul proiectului, în vederea implementării activității 3 din cadrul proiectului: Furnizarea programelor de formare profesionala, evaluarea si certificarea competentelor profesionale

2. Prezenta procedură reglementează modalitatea de implementare a activității de formare în vederea asigurării sinergiei dintre activități, respectarea prevederilor cererii de finanțare și pentru a asigura contribuția la rezultatele proiectului și la atingerea obiectivelor acestuia.

3. Scopul prezentei proceduri este de a asigura un proces de coordonare care îmbină sinergic interesul actorilor interesați ai prezentului proiect, referindu-ne aici la instituții publice, experți implicați în activitatea proiectului, grup țintă, autoritate de management, etc.

Resurse umane implicate în activitatea de formare

Resursele umane implicate, direct sau indirect în activitatea de formare sunt următoarele:

  • managerul de proiect
  • coordonatorul activității de formare
  • asistenți coordonator formare
  • responsabilii grup țintă – asigură recrutarea grupului țintă în vederea organizării grupelor de formare
  • experții formare (formatori) – implementează cursurile de formare profesională în conformitate cu prevederile cererii de finanțare și a documentației integrante.

Relațiile ierarhice cu privire la activitatea de formare

Relații între resursele umane implicate în mod direct sau indirect în activitatea de formare

Denumire resurse umaneTip relație
Manager de proiect – responsabili grup țintăDe autoritate/coordonare
Manager de proiect – coordonator formareDe autoritate/coordonare
Responsabili grup țintă – coordonator formareDe colaborare
Coordonator formare – formatoriDe coordonare
Coordonator formare – asistenți coordonator formareDe coordonare

Responsabilități

Responsabilități coordonator formare:

  • Participarea la derularea si implementarea proiectului, la nivelul activității 3.
  • Coordonarea resurselor implicate în derularea activitaților de formare din cadrul proiectului.
  • Motivarea resurselor umane implicate în derularea activitaților de formare din proiect.
  • Planificarea activitaților si acțiunilor de formare (activitatea 3) din cadrul proiectului, inclusiv prin actualizarea curriculei cursurilor.
  • Organizarea activitaților de formare din cadrul proiectului.
  • Control-evaluarea activitaților de formare din cadrul proiectului.

Cursuri organizate in cadrul proiectului

In cadrul acestei activități vor fi organizate cursuri de dezvoltare a competentelor digitale de baza, avansate si cursuri dedicate specialistilor din domeniul IT:

1. Se vor organiza urmatoarele cursuri de dezvoltare a competentelor digitale de baza acreditate ANC – 5 grupe. Cursurile sunt organiate de catre CNIPMMR.

2. Se vor organiza urmatoarele cursuri de dezvoltare a competentelor digitale avansate – 8 grupe:

a. Programe de formare dedicate utilizarii aplicatiilor online si a retelelor de social media în scopuri de marketing si promovare – 3 grupe. Curs organizat de către Educatie InformaIa SA (EI SA).

b. Programe de formare dedicate dezvoltarii competentelor digitale specifice comertului electronic – 3 grupe. Cursurile sunt organiate de catre CNIPMMR.

c. Programe de formare dedicate securitatii informatice/cibernetice (cu privire la gestionarea documentelor, aplicatiilor, platilor, etc.) – 2 grupe. Curs organizat de către Educatie InformaIa SA (EI SA).

3. Se vor organiza urmatoarele cursuri de competente digitale dedicate specialistilor in domeniul IT acreditate ANC – se vor organiza 2 grupe de formare, fiecare cu cate un limbaj de programare vizat (Java, respectiv React). Curs organizat de către Educatie InformaIa SA (EI SA).

Programele de formare profesionala in domeniul alfabetizarii digitale se vor finaliza cu emiterea unor certificate de absolvire, se vor elibera certificate in conformitate cu standardele ANC pentru cursurile de competente digitale de baza si pentru specialistii din domeniul IT si certificate/diplome eliberate de CNIPMMR/Educatie Informala SA pentru cursurile de competente digitale neacreditate.

Fiecare curs va avea o durata distincta, cu o alocare specifica pentru pregatirea teoretica si una pentru cea practica.

Etapele procesului de formare

1. Constituirea grupelor de formare

  • Grupele de formare vor fi alcătuite din maxim 28 de persoane, pentru cursurile acreditate ANC, si in functie de numarul de cursanti pentru cursurile neacreditate
  • Există posibilitatea să se realizeze un număr inegal de grupe într-unul din mai multe județele din cadrul regiunilor de implementare
  • Pot fi realizate grupe de formare cu persoane din mai multe județe ale regiunilor de implementare, însă se impune ca aceștia să aibă domiciliul în unul din județele din regiuni
  • La constituirea grupelor de formare, fiecare persoană ce aparține grupului țintă trebuie să aibă constituit și definitivat dosarul de grup țintă în conformitate cu prevederile cererii de finanțare și cu procedurile ce constituie parte integrantă
  • Grupele de formare vor fi constituite de responsabilii grup țintă, aceștia comunicând grupa de formare către managerul de proiect și către coordonatorul formare, în vederea planificării/organizării fluxului de formare
  • Coordonatorul formare va verifica prin eșantionare datele membrilor grupului țintă, va verifica și sesiza cazuri de neeligibilitate a persoanelor participante la formare

2. Planificarea sesiunilor de formare

Planificarea sesiunilor de formare reprezintă o operațiune al cărui principal scop este planificarea în timp a desfășurării procesului de formare, în conformitate cu legislația în vigoare dar și cu prevederile cererii de finanțare. Responsabilitatea planificării sesiunilor de formare este a coordonatorului formare, acesta fiind îndreptățit să procedeze la realizarea unui calendar de desfășurare a sesiunilor de formare.

Planificarea sesiunilor de formare presupune încadrarea în timp a întregului set de etape recunoscute de OG 129/2000 și care asigură recunoașterea competentelor dobândite în cadrul cursurilor organizate în cadrul proiectului.

Coordonatorul formare, imediat după ce a fost constituită grupa de formare va proceda la realizarea calendarului de desfășurare a etapelor procesului de formare. Acestea vor cuprinde atât formarea propriu zisă, cât și comunicarea formală cu ANC.

3. Organizare sesiunii de formare

Organizarea sesiunii de formare presupune implementarea unei succesiuni de etape care au ca principal obiectiv recunoașterea procesului de formare realizat în cadrul proiectului.

Organizarea sesiunii de formare presupune coordonarea sinergică a întregului set de resurse necesar desfășurării activității de formare desfășurată în cadrul proiectului, cu referire la: resurse materiale, resurse umane sau resurse financiare.

Organizarea sesiunii de formare presupune inclusiv întreaga activitate comunicațională cu ANC menită să recunoască cursul de formare profesională organizat în cadrul proiectului.

În cadrul acestei activități, coordonatorul formare trebuie să realizeze, în relația cu ANC, cel puțin următoarele tipuri de activități:

  • Notificarea cursului de formare profesională către ANC/AJPIS precum și colectarea întregului set de documente care probează existența dotarilor materiale precum și conformitatea acestora (sală complet echipată, autorizațiile necesare  – incendiu, etc). Document realizat cu 10 zile înainte de începerea cursului, în două exemplare. Documentul va constitui parte integrantă a dosarului de formare;
  • Anunțarea examenului  –  se va realiza în conformitate cu prevederile planificării sesiunilor de formare realizat în cadrul activității anterioare. Scopul acestei activități este de a solicita evaluatori nominalizați de ANC/AJPIS pentru organizarea sesiunii de evaluare conform OG 129/200.

În cazul cursurilor de formare profesională pentru care nu se dorește eliberarea certificatelor cu recunoaştere naţională, adica pentru cursurile neacreditate ANC, se va depune, la prima prestare, notificarea prevăzută la art. 34 alin. (1) şi (2) şi, pentru fiecare prestare ulterioară, notificarea prevăzută la art. 35 din OG 129/2000. (doc anexate prezentei proceduri).

4. Desfășurarea sesiunii de formare

Desfășurarea activității de formare presupune implementarea efectivă a cursului de formare, în conformitate cu prevederile cererii de finanțare.

Documentele rezultate în urma desfășurării cursului de formare profesională constituie parte integrantă a dosarului de formare realizat pentru fiecare grupă de formare.

În fiecare zi de formare se va proceda la realizarea unei liste de prezență pentru a proba prezența la activitățile de formare.

Listele de prezență vor fi realizate de către fiecare formator și vor fi predate cu o frecvență săptămânală coordonatorului formare. Listele de formare vor fi realizate atât pentru partea practică a cursului, cât și pentru partea teoretică a acestuia.

5. Pregătire sesiune evaluare

Pregătirea sesiunii de evaluare presupune realizarea întregului set de documente necesare desfășurării activității în conformitate cu OG 129/2000. Se va proceda la realizarea listei de persoane participante la examinare, listă persoane participante la activitatea de formare, lista persoane care nu au intrat în procesul de examinare, proces verbal pentru note examinare teoretică, proces verbal pentru note examinare practică, proces verbal examinare  finală – note obținute.

Procesul de examinare presupune realizarea unui set de variante de examinare, acestea fiind folosite pentru tragerea la sorți a unei variante de subiecte care va fi utilizată pe perioada examinării. Acestea vor fi realizate de coordonatorul formare.

6. Evaluarea sesiune de formare

Etapa de desfășurare a sesiunii presupune desfășurarea activității de evaluare la sesiunea de evaluare, aceasta fiind desfășurată în locația unde a avut loc formarea / online. Coordonatorul formare va participa (direct/indirect) la activitatea de evaluare a competentelor dobandite, asigurând întregul suport logistic și de desfășurare a activității în condiții de conformitate a activității.

Activități necesare certificării competentelor dobândite în urma participării la activitatea de formare profesională, pentru cursurile acreditaet ANC:

  • Achizitionarea certificatelor de absolvire –  comunicare cu ANC
  • Scrierea certificatelor de absolvire
  • Aplicarea timbrului sec 
  • Predarea borderoului de timbru sec

Aceste activități vor constitui parte integrantă a procesului de emitere a diplomelor recunoscute pe piața muncii, coordonatorul formare fiind principalul responsabil pentru activitate. Tot acesta va distribui către grupul țintă certificatele de absolvire care atestă competențele dobândite în urma participării la cursul de formare profesională organizat în cadrul proiectului.

Pentru cursurile de competente digitale neacreditate ANC, se vor elibera certificate/diplome realizate de catre CNIPMMR/Educatie Informala SA.

7. Constituire dosar de formare

Dosarul de formare reprezintă un set de document care asigură contribuția activității la îndeplinirea prevederilor din ghidul solicitantului, dar și a cererii de finanțare. Dosarul de formare asigură fluxul logic al activităților de formare și asigură corelarea cu interesul actorilor interesați.

Dosarul de formare integrează cel puțin următoarele documente:

  • Lista persoanelor care au intrat în activitatea de formare
  • Comunicarea cu ANC pentru deschiderea cursului, anunțarea examenului, etc.
  • Documentație de examinare/procese verbale
  • Documentația de comunicare cu ANC pentru emiterea diplomelor
  • Copie certificate obținute
John Doe

John Doe

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

0 răspunsuri la “PROCEDURA DE FORMARE DIN CADRUL PROIECTULUI SCOALA DE COMPETENTE DIGITALE TECH NATION”